zondag 9 maart 2014

Winterse bomen schilderen

Tijdens de lessen teken mag ik graag eens nieuwe technieken uitproberen. Niet allen de juf, maar ook de leerlingen worden daar over het algemeen erg enthousiast van. Deze keer gingen we winterse bomen maken. Het idee had ik afgeleid van voorbeelden die ik gevonden had op Pinterest. Daar zag ik diverse voorbeelden van birchtrees ( berkenbomen) geschilderd met verschillende technieken. geïnspireerd door deze voorbeelden heb ik de klas ook deze leuke berkenbomen laten schilderen.
 
Ik heb diverse technieken gecombineerd en er uiteindelijk voor gekozen om de leerlingen, de bomen eerst te laten afplakken met schilders tape en later te bewerken met behulp van zwarte verf en een oud (bank)pasje.
 
 
 

 
 
 

De leerlingen stonden achteraf versteld van hun eigen creaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten