zondag 8 juni 2014

Techniek en electriciteit: Het maken van echte robotjes






 
 
Tijdens één van de technieklessen in groep 7 & 8 raakte ik in gesprek met een leerlinge. Zij gaf eerlijk aan dat ze mijn technieklessen niet leuk vond. Op zich niet erg natuurlijk, want hoewel de meeste leerlingen juist wel de lessen erg leuk vinden is het nu eenmaal niet altijd mogelijk om het alle leerlingen naar de zin te maken. Echter, zij gaf aan dat ze dit niet echt techniek vond. Volgend jaar op de middelbare school, dan zou ze pas echt techniek krijgen. Met deze opmerking in mijn hoofd ging ik eens opzoek naar een idee voor de volgende techniekmiddag. Al snel stond het vast dat ik iets met elektriciteit wou doen, maar wat? Ik wou tenslotte wat meer dan alleen het maken van een stroomcircuit. Op de website van Slimme-handen vond ik vervolgens deze leuke borstelrobotjes. De les werd wederom een groot succes zoals je kunt zien op het filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten